Sunday Times Legal Department

The company argues that there is no need for legal protection because it would be «economically irrational» for Murdoch to interfere with the editorial position of The Times or The Sunday Times, as this could lead to a decline in sales of its newspapers. The Times and The Sunday Times have had an online presence since 1996, first in the-times.co.uk and sunday-times.co.uk, later in timesonline.co.uk. There are now two websites: thetimes.co.uk caters to daily readers and the thesundaytimes.co.uk website, which provides magazine-like content on a weekly basis. There are also iPad and Android editions of both newspapers. Since July 2010, News UK has charged readers who do not subscribe to the print edition to pay £2 per week to read The Times and The Sunday Times online. [71] For more than a century, The Times has been an integral and important part of the British political structure. His messages and editorial comments were usually carefully coordinated and, in most cases, treated with a serious sense of responsibility. Although the paper admitted some trifles to its columns, it focused entirely on important public issues that were dealt with in Britain`s best interest. To guide this treatment, publishers have long been in close contact with 10 Downing Street. [95] The Times commissioned the Times New Roman serif typeface in 1931, created by Victor Lardent in the English branch of Monotype. [87] It was commissioned after Stanley Morison wrote an article criticizing the Times for being poorly printed and typographically outdated.

[88] The typeface was curated by Morison and designed by Victor Lardent, an artist in the Times` advertising department. Morison used an older typeface called Plantin as the basis for his design, but revised the readability and space saving. Times New Roman debuted in the October 3, 1932 issue. [89] After one year, the model was put on commercial sale. The Times stayed with Times New Roman for 40 years, but new production techniques and the change in format from large format to tabloid in 2004 led the paper to change its font five times since 1972. In 2019, The Times published an article about Imam Abdullah Patel, falsely claiming that Patel blamed Israel for the murder of a British policeman by a terrorist suspect in Manchester in 2003. The story also falsely claimed that Patel ran a primary school that had been criticised by Ofsted for separating parents at events, which Ofsted said was contrary to «British democratic principles». The Times settled Patel`s defamation lawsuit by apologizing and offering to pay damages and legal fees. Patel`s lawyer, Zillur Rahman, said the case «highlights the shocking level of journalism that the Muslim community often faces.» [105] While pseudonyms are sometimes acceptable, correspondents are required to sign letters and provide a name, address and daily telephone number. The publisher reserves the right to process letters.

We do not accept attachments – please include your letter in the body of your email. Website visits have dropped by 87% since the introduction of the paywall, from 21 million unique users per month to 2.7 million. [72] As of April 2009, the timesonline website had 750,000 readers per day. [73] As of October 2011, there were approximately 111,000 subscribers to The Times` digital products. [74] A 2021 Reuters survey estimated the number of digital subscribers at around 400,000, ranking the Times sixth out of 13 different outlets surveyed. [75] If you have a history that you would like us to review, [email protected] an email with your contact information and phone number. In 1981, The Times and The Sunday Times were bought by Thomson by Rupert Murdoch`s News International. [40] The takeover came after three weeks of intensive negotiations with the unions by negotiators John Collier and Bill O`Neill.

Murdoch gave the legal obligation to maintain separate journalistic resources for the two titles. [41] The royal coat of arms was reintroduced into the imprint at this time, but while it was previously that of the reigning monarch, it would now be that of the House of Hanover, which sat on the throne when the newspaper was founded. [35] In 2019, the Times published an article titled «Female circumcision is like cutting a nail, one speaker said.» The article included a photo of Sultan Choudhury next to the title, which led some readers to mistakenly believe that Choudhury had made the comment. Choudhury filed a complaint with the Independent Press Standards Organisation and sued the Times for defamation. In 2020, the Times apologized in its apology, changed its article and agreed to pay Choudhury damages and legal fees. Choudhuri`s lawyer, Nishtar Saleem, said: «This is another example of irresponsible journalism. Posting sensational excerpts on a `free site` while hiding the entire article behind a paywall is a dangerous game. [106] The Sunday Times has a significantly higher circulation than The Times and sometimes sells better than the Sunday Telegraph. As of January 2019, The Times had a circulation of 417,298[9] and the Sunday Times 712,291. [9] Email [email protected] with as much detail as possible about the issue.

Tel: 0860 52 52 00 or [email protected] (Monday to Friday: 7am – 4pm; Sunday: 7:00 – 12:00) In April 2019, Culture Secretary Jeremy Wright said he was inclined to accede to a request from News UK to relax legal obligations contracted in 1981 to maintain separate journalistic resources for The Times and The Sunday Times. [41] [57] The abolition of legal requirements would also pave the way for a complete merger between The Times and the Sunday Times, with staff from almost all non-media sections working on both titles. News UK argues that this is necessary for financial reasons due to the long-term decline of print newspapers. Rupert Murdoch called on the government to lift the legal restrictions imposed on it by its interference in the editorial independence of The Times and The Sunday Times, which were introduced when the newspapers were purchased. News UK calls on government to remove legal restrictions on The Times and Sunday Times, paving the way for a full-fledged merger The Times2 is the Times2 every day, with various columns. [62] [63] It was abandoned in early March 2010,[64][65] but on March 12, 2010. It was reintroduced in October 2010 after criticism of hiring. [66] Regular features include a puzzle section called Mind Games.

Its previous incarnation began on September 5, 2005, before that it was called T2 and before that Times 2. [66] The supplement contains articles on art and lifestyle, television and radio programs, and theatre reviews. The newspaper employed Richard Morrison as a classical music critic. [67] Robert Fisk,[45] a seven-time British international journalist of the year,[46] resigned as foreign correspondent in 1988 because he considered his story on the downing of Iran Air Flight 655 in July 1988 to be «political censorship.» .